Premiera: Q4
Dołącz do swoich rozgrywek psa Muffa i mechaniczną sowę Awrenim. Wymień kości z pudełka na specjalne, z efektem szronu, a tekturowe żetony Wrogów zastąp specjalnymi, drewnianymi znacznikami. Zestaw Rozszerzeń zawiera komponenty, ...
Premiera: 29.09.2024W „Yokohamie” gracze wcielają się w role obrotnych kupców walczących o sukces i wpływy w rozwijającym się mieście. Jako prezesi firm poruszają się po ruchliwych ulicach, doglądają zakupu i sprzedaży towaró...
Premiera: 18.10.2024
Nieznana strona Marsa
Rozegraj przygodę na lawowych równinach Północy albo wyżynnych regionach Południa! Terraformacja Marsa: Utopia i Cimmeria oferuje dwa zupełnie nowe spojrzenia na Czerwoną Plane...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Colt Express (edycja polska)
Colt Express jest pasjonująca, oryginalna i innowacyjna – zupełnie inna od standardowych planszówek....