TOP TRUMPS World Football Stars Quiz
Z którym numerem na koszulce występuje Ronaldo? Co się stało dwie minuty po tym, jak Messi zadebiutował w reprezentacji? Którą markę batonów czekoladowych reklamował Kane przed Euro 2016? Odp...
60 koszulek pasujących na karty o rozmiarze do 54x80 mm
CZYM SĄ PRIME SLEEVES?
Koszulki Prime Sleeves są niezbędnym zabezpieczeniem naszych cennych kart. Prime Sleeves zapewniają najwyższą ochronę kart o standardowych wymiarach i zapobiegają zagięt...
Premiera 14.11.2024Twórcy serii Zachodniego Królestwa i Wędrowców znad Południowego Tygrysu przedstawiają nową grę euro z innowacyjną mechaniką mieszania kolorów.
Mieszanie kolorów ku rozwoju wiedzy
Trw...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Mały Książę
Mały Książę to moja ulubiona szkolna lektura, do dziś do niej wracam kiedy mam gorsze dni. Gra jest ...