Premiera: 18.10.2024Obierz całkiem nowy cel
Wasze rozgrywki w Terraformację Marsa zawsze zaczynają się podobnie, bo już wiecie, jak skutecznie dążyć do konkretnych tytułów? A może po prostu lubicie różnorodność i ciekawe wyzwania? Ten ...
Statek roztrzaskał się o skały i morze wyrzuciło na plażę jego resztki, wśród nich.... cenne butelki rumu !!!
RUM rozgrywany jest w szybkich turach, przez wiele rund. Gra kończy się, gdy gracz osiągnie określoną liczbę punktów lub...
Bestsellerowa gra imprezowa powraca, tym razem w wersji dla dorosłych! Tu hasła kojarzą się tylko z jednym i są jeszcze trudniejsze do narysowania. Niezależnie, czy uda się Wam przekazać słowa dalej, czy też po drodze Wasze myślenie skręci w zupełnie...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Abalone Classic (edycja polska)
bardzo fajna gra logiczna - proste zasady i świetna zabawa ;) do tego gra bardzo dobrze wykonana, wa...