!Planowana data premiery - koniec czerwca 2024!
CHATA W LESIE W pobliżu starego kamieniołomu znajdują się domki letniskowe, odwiedzane niegdyś przez wczasowiczów. Widzicie starannie ułożone drewno opałowe, resztki ogniska i namioty rozstawion...
Idealny zestaw dla początkujących - przedstawiamy Rubik's: Zestaw Startowy. Ten zestaw prezentowy zawiera oryginalną kostkę Rubika 3x3 i kostkę Rubika 3x3x1. Kostka 3x3x1 to jednowarstwowa łamigłówka. Jej prostota sprawia, że jest świetna ...
Gra dla całej rodziny
Rummikub to wspaniała gra towarzyska. Jest dokonałą rozrywką dla całej rodziny. Swoją światową karierę i popularność osiągnął remik w latach siedemdziesiątych, ale w USA znany był już na przełomie wieków. Gra ta występuj...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Patchwork (edycja polska)
Patchwork to naprawdę ciekawa i przede wszystkim rozwijająca gra dla każdego. To tej gry może zasiąś...