Premiera: Q4Thorgal: Zestaw 3 Bohaterów
Nowi bohaterowie dołączają do planszowych przygód Thorgala. Rozszerzenie z 3 grywalnymi postaciami. Zagraj w Thorgala: Grę Planszową jako krasnolud Tjahzi, najemnik Petrov albo Vigrid...
Premiera: 18.10.2024Nowe projekty, nowe korporacje i nowe karty preludium!
Terraformacja Marsa: Zestaw dodatkowy #10 to wyjątkowy pakiet 20 kart odblokowanych jako cele w kampanii na Kickstarterze w 2023 roku! Znajdziecie wśród nich...
PREMIERA 24.10.2024
Wyjątkowe rozszerzenie do Zombicide 2 ed.
Uwaga: Do rozgrywki potrzebna jest gra Zombicide 2. Edycja. Do celów kolekcjonerskich - niekoniecznie 🙂
Apokalipsa Zombie w oparach absurdu
I...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Tabu (Taboo)
Dobra gra na imprezę, przypomina kalambury tylko jest bardziej urozmaicona. Zasady proste, ale jak p...