Premiera 31.10.2024
Jedna z najwyżej ocenianych rozbudowanych gier planszowych na rynku !!!
Rozmach strategii 4X i decyzyjność gier euro
Voidfall oferuje rozgrywkę pełną napięcia, głębokiej strategii oraz niezwykłych możliwości. Pełnymi garś...
Premier 11.10.2024
Świętuj okrągłą rocznicę wydania najlepszej gry familijnej!
Odśwież swój egzemplarz kultowej gry dzięki wyjątkowym wagonikom kolekcjonerskim, które zastąpią pociągi we Wsiąść do Pociągu: USA lub pocią...
Premiera pierwsza połowa października
Gra planszowa pełna chaosu i niebezpiecznych zmiennych dla od 1-9 graczy !
GDZIE JESTEŚ ?Coś jest nie tak. Załoga stacji kręci się niespokojnie i nikt nie chce odpowiedzieć na moje pytania. Czy ma to coś wsp&oa...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Karty Dżentelmenów
Super gra imprezowa i to dosłownie Imprezowa przez duże I :-D
Zasady to skrzyżowanie Dixit i Flirtu...