Szukaj par wśród bohaterów kultowej gry!
Mario, Luigi, Toad, Peach, Yoshi i Bowser są gotowi do wspólnej zabawy! I choć nie zawsze się zgadzają, wspólnie zawitali na karty Dobble, by cieszyć najmłodszych i zachęcać ich do...
Dodatek do taktycznej gry karcianej dla wielbicieli natury !!!
W mieszanym górskim lesie Alp można spotkać wiele gatunków zwierząt, roślin i grzybów. Choć dzielą siedlisko, ich wymagania są bardzo zróżnicowane!
Leśne roz...
NA MIEJSCA, GOTOWI, START!
"BUM i BRUM. Rajd Malucha" to pierwsza puzzlogra wyścigowa w nowej serii z bohaterami bestsellerowej książki "Opowiem ci, mamo, co robią auta"!
Maluchy biorą udział w emocjonującym rajdzie pełnym prz...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Martwa Zima
Najlepsza na rynku gra o zombie, która ukazuje cały swój czar kiedy gra z nami zdrajca, moja recenzj...