Premiera: 29.09.2024Witajcie na Aluli, tajemniczym kontynencie, który wciąż zmienia się w rytmie pór roku. Wyrusz za Morze Mgieł, by odkryć cuda wyspy, poznać jej mieszkańców i sekrety. Zdobądź większą sławę niż pozostali podr&oa...
Statek roztrzaskał się o skały i morze wyrzuciło na plażę jego resztki, wśród nich.... cenne butelki rumu !!!
RUM rozgrywany jest w szybkich turach, przez wiele rund. Gra kończy się, gdy gracz osiągnie określoną liczbę punktów lub...
Premiera pierwsza połowa października
Gra planszowa pełna chaosu i niebezpiecznych zmiennych dla od 1-9 graczy !
GDZIE JESTEŚ ?Coś jest nie tak. Załoga stacji kręci się niespokojnie i nikt nie chce odpowiedzieć na moje pytania. Czy ma to coś wsp&oa...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus