Patchwork od dłuższego już czasu jest grą do ktorej chętnie wracam. szybko się rozklada, zajmuje niewiele miejsca , jest dużo kombinowania i myślenia, Każda rozgrywka jest inna. Jak dla mnie jedna z najlepszych gier dwuo...
Patchwork to naprawdę ciekawa i przede wszystkim rozwijająca gra dla każdego. To tej gry może zasiąść dwójka graczy, którzy muszą uszyć kołderkę ze skrawków materiałów porozrzucanych wokół Toru Czasu. Gra jest naprawdę c...
Ekspedycja do Egiptu, mająca na celu zbadanie odmętów Bezświetlnej Piramidy, nie jest dla ludzi o słabych nerwach. Być może opowieści o Czarnym Faraonie to tylko bujdy. Ale być może zapomniane komory istotnie skrywają upiorne tajemnice, kt&oac...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Warhammer Inwazja
super gra karciana dla dwóch osób, która dzięki swojej bajecznej atmosferze wprowadza w świat krasno...