Wejdź do świata bajek i podążaj za skojarzeniami
Dixit narodził się z pragnienia zaoferowania graczom pełnej niespodzianek podróży po poetyckim świecie wyobraźni. Każda ilustracja otwiera okno do ogrodu naszych marzeń – wystarczy ...
Adele Czas ucieka, a statek coraz bardziej oddala się od Ziemi ... coraz dalej od zbawienia. ADELE jest tak oziębła, jak tylko komputer mógłby być. Pozbywa się nas beznamiętnie, jedno po drugim, niczym ktoś wymiatający robactwo z domu. To, co ...
Boule/Petanque to klasyczna francuska gra outdoorowa. Wyceluj, rzuć precyzyjnie i pozwól piłce lecieć w kierunku drewnianej kulki/świnki! o Wysokiej jakości zestaw do gry w petanque w stylowym drewnianym pudełku. Łatwy do noszenia. Zawartość: ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus