3… 2… 1… Baw się z nami, króliczkami!
Zobaczcie, co przygotowały króliczki! Ułóżcie 40-elementowe duże puzzle i policzcie wszystkie smakołyki. Poznajcie kształty cyfr i ich znaczenie. Dołóżcie element...
Premiera 24.10.2024
Imprezowy pewniak w linii otwartej przez Spicy !
Blefuj jak Kojot
Kojot to karciana gra blefu, w której zawsze widzisz karty innych graczy, ale nigdy swoje. Kiedy nadejdzie twoja kolej, musisz ogłosić li...
Premiera 23.10.2024
Dodatek do taktycznej gry karcianej dla wielbicieli natury
Na skraju lasu, gdzie kończą się drzewa i zaczynają łąki, mieszka wiele gatunków zwierząt. Są tak samo różnorodne, jak te w głębi puszczy! Z leśnego podszy...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Splendor
W pełni zasłużona gra roku - proste zasady, mądra i wciągająca rozgrywka, cudowna mechanika gry, nap...