Premiera: 18.10.2024Wyprawa na Marsa w pojedynkę
Rząd Światowy, niezadowolony z postępu prac na Marsie, dał zielone światło na eksperymentalny projekt. Kryptonim: MarsBot. To pierwsza zautomatyzowana i niezależna sztuczna inteligencja zaprojekt...
Monopoly Wikingowie
Bestsellerowa gra "Monopoly" z bohaterami serialu "Wikingowie"
Ta edycja Monopoly pozwoli ci lepiej poznać świat popularnego serialu "Wikingowie". Daj porwać się opowieściom o jednym z najbardziej znanych nord...
Premiera 24.10.2024
Imprezowy pewniak w linii otwartej przez Spicy !
Blefuj jak Kojot
Kojot to karciana gra blefu, w której zawsze widzisz karty innych graczy, ale nigdy swoje. Kiedy nadejdzie twoja kolej, musisz ogłosić li...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus