Premiera 15.08.2024
Skrzydlaci wrogowie przybywają, aby wesprzeć hordy z piekieł.Dodatek do gry Massive Darkness 2.
Nadciągają Mroczne Wróżki!Ten Zestaw Wrogów zawiera 2 dodatkowe Zgraje: Harpie i Mroczne Wróżki (Przywód...
Fantastyczne rezerwaty drakonidów
Przenieś się do świata, pod którego niebem szybują smoki wszelakich kształtów, rozmiarów oraz kolorów i wciel się w smokologa amatora, by odkrywać jaskinie i przekształcać je w rez...
Dwuosobowa gra autora serii Undaunted (Nieustraszeni) w której dynamiczna i taktyczna rozgrywka znana z gier bitewnych przedstawiona jest za pomocą mechaniki worker-placement.
Dowódcy polowi rozpoczynają operację, w efe...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Rój (Hive)
Szachy w nowoczesnym wydaniu, tak w skrócie i dużym uproszczeniu scharakteryzował bym ta grę :-) Me...