Królowa wikingów znika po krwawej bitwie nad rzeką Raheborg. Intensywne poszukiwania prowadzą zarówno jej mąż i wojownicy, jak i ludzie cesarza Magnusa, który liczy na to, że Kriss de Valnor stanie się dla niego gwara...
Nad starożytną krainą zawisł cień konfliktu. Imperium przysyła tutaj swego kanclerza, by w imieniu cesarza rządził tymi ziemia żelazną ręką. Jednakże w lasach aż roi się od banitów, chcących podburzyć lud przeciwko obecnej władzy. Kanclerz gro...
Cesarz Magnus przybywa na ziemie ludów Północy na czele gigantycznej armii. Wikingowie sprzymierzeni pod wodzą Kriss de Valnor i jej poślubionego właśnie małżonka króla Taljara Sologhonna szykują się do odparcia najeźdźców...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Eclipse
to jest moja ulubiona gra w tym momencie. gra się świetnie, jak na tematykę, którą prezentuje (wojna...