Tidal Blades: Obrońcy rafy - strategicznna graz mechaniką zarządzania pracownikami osadzoaj w wyjątkowym świecie fantasy
Wielu dzielnych śmiałków przybyło, by wziąć udział w Wielkim Turnieju, jednak tylko nieliczni z nich będą mieli...
Zdobądź smakowite robale (i jabłuszko z mięsnym nadzieniem)! Aby upolować przysmak, będziesz musiał wyrzucić odpowiednią wartość na kostkach. Pomogą ci w tym różni specjaliści – sprytna łasica, głodny kruk czy wysiadująca kura. Możesz rz...
premiera II KWARTAŁ 2022
Wzbogaćcie swoją rozgrywkę o 5 samodzielnych modułów, które będziecie mogli ze sobą dowolnie łączyć. Wprowadźcie do waszych załóg nowych Liderów i Nawigatorów, czyniąc rozgrywkę asymetryczn...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Fasolki
Fasolki są super. Gramy całą rodziną od 3 dni i zawsze po rozgrywce jest okrzyk: "to co, jeszcze raz...