Jaipur (edycja polska)

-29%

Fort

-25%

Flesh and Blood TCG: Classic Battles - Rhinar vs Dorinthea

-27%

Alarm w Muzeum

-61%
gra internetowa 1000 PP (Arena Albionu)
-30%
gra planszowa Boonlake (edycja polska)
Książki, komiksy ... Rozwiń
25.90 PLN 34.95 PLN
25.00 PLN 29.99 PLN
36.00 PLN 50.00 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
9.90 PLN 14.95 PLN
49.90 PLN
0.30 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Fasolki
Fasolki są super. Gramy całą rodziną od 3 dni i zawsze po rozgrywce jest okrzyk: "to co, jeszcze raz...
Rak Paweł