Król i Zabójcy
- Pudełko wymiary
- 20 x 25 x 6.5 cm
- Waga około
- 0.7 kg
6.83
- Producent
- Galakta
- Kategorie
- blef (Bluffing)
dedukcja (Deduction)
walka (Fighting)
średniowiecze (Medieval) - Pozycja na BGG
- 3015
- Ocena na BGG
- 6.83/10 na 1285 głosy
- Nazwa oryginalna
- King & Assassins
- Mechaniki
- zarządzenie usprawnieniami (Action Points)
sieć ruchu (Grid Movement)
ukryte informacje (Secret Unit Deployment)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Liczba graczy
- od 2 do 2 osób
- Czas gry
- od 30 do 40 min.
- Edycja
- 1
- Rok premiery
- 2013
- Rok wydania
- 2013
- Autor
- Łukasz Woźniak
- Pudełko zawiera
- *Instrukcja
*1 pionek króla
*7 pionków rycerzy
*3 pionki zabójców
*12 pionków mieszkańców
*12 kart mieszkańców
*15 kart rundy
*2 arkusze pomocy
*1 znacznik ran króla
*1 dwustronna plansza
*23 plastikowe podstawki
Opis
Zabić monarchę!
Ten tyran rządzi królestwem tylko patrząc na swoją korzyść! Znienawidzony przez mieszkańców, za nic ma ich prawa. Dość tego! Władca przybywa do miasta… Czy mieszkańcy wezmą sprawy w swoje ręce? „Król i Zabójcy” to asymetryczna gra dla dwóch osób, opowiadająca o przeprawie monarchy przez miasteczko. Doradcy ostrzegali, lecz koronowana głowa ma za nic cudze troski… czy ten spacer będzie ostatnią rozrywką tyrana?
„Król i Zabójcy” przygotowywany jest w bardzo prosty sposób. Po wyborze strony konfliktu, ustalamy na której planszy gramy. Następnie tasujemy talię wydarzeń. Osoba wcielająca się w zabójcę spośród puli 12 postaci wybiera trzy, które będą asasynami. Zachowuje to w tajemnicy. Następnie wszystkie pionki (mieszkańców, króla i rycerzy) rozmieszczamy we wskazanych miejscach i możemy rozpoczynać. „Król i Zabójcy” przebiega w turach. Najpierw Monarcha dobiera kartę wydarzeń- określa ona ilość punktów akcji przydzieloną dla konkretnej strony (np. Zabójcy;3, Król:1; Rycerze:5). Po odsłonięciu Władca może wykonać swoją akcję. Król tylko się porusza, natomiast rycerze mają większe pole do popisu. Mogą wchodzić na dach (2PA), mogą z niego schodzić, mogą uśmiercać zabójców (1PA), lub pojmować mieszkańców (1 PA, tylko jeśli na karcie wydarzenia znajduje się symbol kajdan!). W każdym przypadku, jeśli rycerz wejdzie na pole z mieszkańcem-odpycha go na sąsiednie pole. Następnie swoje akcje rozgrywa Zabójca. W każdym momencie może on ujawnić kto jest zamachowcem! (ujawniony zabójca ma tańsze akcje!). Przydzielone punkty akcji mieszkańców, można dowolnie dzielić i wykorzystywać! By zadać ranę Królowi, zabójca musi poświęcić 2 PA. By zabić pierwszego rycerza 1PA (na drugiego 2PA). Gra kończy się zwycięstwem króla, gdy ten wejdzie do zamków albo zlikwidowani zostali wszyscy zabójcy. Zamachowcy wygrywają gdy zabiją króla, lub ten nie wejdzie do zamku, nim wyczerpie się talia kart wydarzeń.
Bardzo prosta, ale jakże emocjonująca gra! „Król i Zabójcy” przysparza o ciarki niezależnie od strony którą kierujemy. Cały czas czujemy tłok średniowiecznego miasta, rycerzy rozpychających tłum, by monarcha bezpiecznie dotarł do zamku. Niezadowolenie wśród ludzi rośnie… czy ta starsza kobieta z koszem ukrywa w nim nóż? Czy ten żebrak nie wygląda podejrzanie?
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
66.00 PLN