Planowana data premiery: 23 kwietnia 2024r.
Biały Dzień Śmierci Londyn - Rok 49 po Dniu Białej Śmierci. Płeć ludzka jest na upadku. Sang-Pur, silni ze swojej przewagi technologicznej, przedstawiają się jako życzliwi, którzy chcą pomagać ludzi...
Wyhoduj własne, niezwykłe drzewko
Otwórzcie magiczną skrzynię i wkroczcie do świata żywych dzieł sztuki, gdzie czekają na Was kolorowe kafelki, abyście mogli formować piękne drzewka bonsai w urokliwych doniczkach. Zanurzcie się ...
Kto jest SMART pieskiem?
Naucz swojego psa nowych sztuczek! Przygotuj tor przeszkód dla swojego czworonożnego przyjaciela. Wykaż się sprytem I ułóż na planszy wszystkie przeszkody, wtedy Twój pupil w pełni pokaże na co go stać!
...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Belfort PL
Właśnie jestem po partyjce tej gry i.... nie taka rewelacja.
W sumie to zebrane w jednym schematy r...