Kroniki Zamku Avel: Nowe Opowieści

-25%

Kids Express (edycja polska)

-31%

Szczury z Wistar

-26%

Na skrzydłach smoków

-17%
gra planszowa Gloomhaven: Szczęki Lwa
-34%
gra planszowa Rok w Lesie: Znajdź Zwierzaka (druga edycja)
Książki, komiksy ... Rozwiń
  19.90 PLN 24.99 PLN
  39.90 PLN 44.99 PLN
  17.90 PLN 39.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  169.00 PLN 199.00 PLN
  15.90 PLN 19.95 PLN
  5.90 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Memoir 44
Bardzo dobra gra strategiczna z najnowszymi mechanizmami tego typu gier takimi jak: - dynamiczne map...
Michał Malkon Malinowski