Age of Steam

W SOBOTĘ 30 MARCA SKLEP CZYNNY OD 11.00 DO 15.00

-29%

Mecz stulecia

-26%

Wsiąść do Pociągu: Paryż

-17%
gra karciana MTG : Draft Booster - The Lord of the Rings - Tales of Middle-earth
-18%
książka, komiks Thorgal. Louve. Tom 3. Królestwo chaosu
Książki, komiksy ... Rozwiń
  21.90 PLN 29.99 PLN
  18.90 PLN 22.99 PLN
  19.00 PLN 22.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  29.90 PLN 36.95 PLN
  35.90 PLN 45.95 PLN
  14.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Pory Roku (Seasons)
niby trzy lata, a krótko. polecam jako poważniejszy tytuł na dwie osoby. Gdy brak większego towarzys...
Tomasz Gryglicki