Trudne warunki pokażą, kto jest najlepszym kierowcą!
Ryk silników niemal zagłusza nieustępliwa ulewa. Atmosfera podczas Grand Prix Japonii aż iskrzy od pełnego napięcia oczekiwania i niepewności. Nieskazitelny tor, niegdyś niosący obietnicę...
„Kajko i Kokosz” Janusza Christy (1934–2008) to jedna z najsławniejszych polskich serii komiksowych. W przezabawny sposób opowiada o przygodach dwóch słowiańskich wojów – mądrego i uczciwego Kajka oraz sil...
Czarodziej Stregobor tkwi zamknięty w swojej wieży w Blaviken. Jest przekonany, że grozi mu śmierć z ręki kobiety dotkniętej Przekleństwem Czarnego Słońca. Prosi Geralta, żeby wybrał mniejsze zło i ją zgładził. Ale gdy wiedźmin spotyka Renfri, ta m&o...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Pory Roku (Seasons)
niby trzy lata, a krótko. polecam jako poważniejszy tytuł na dwie osoby. Gdy brak większego towarzys...