Premiera 09.05.2024
Resutoran to pierwsze rozszerzenie do Bitoku, zaawansowanej gry euro autorów i.in. Tekhenu, Tawantinsuyu czy Anachrony. Rozszerzenie obejmuje 3 różne moduły: Gawędy, Kodamy i Festyn. Gracze wprowadzają je do gr...
PREMIERA CZERWIEC 2024
Niezależna kontynuacja kultowej gry strategicznej !
Po zdradzeniu i zniszczeniu rodu Atrydów Imperator ponownie przekazał Harkonnenom kontrolę nad Arrakis. Jednak wśród Fremenów posłuch zyskał tajem...
O jakim kolorze myślisz, kiedy słyszysz hasło "jabłko"?
Hues and Cues to gra polegająca na kolorowej komunikacji, w której macie za zadanie nawiązać połączenie kolorów za pomocą słów. Używając tylko podpowiedzi składających...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Colt Express (edycja polska)
Colt Express jest pasjonująca, oryginalna i innowacyjna – zupełnie inna od standardowych planszówek....