premiera 05.06.2024
Fantastyczne rezerwaty drakonidów
Przenieś się do świata, pod którego niebem szybują smoki wszelakich kształtów, rozmiarów oraz kolorów i wciel się w smokologa amatora, by odkrywać jaskinie i p...
Poznaj Hokusa i Pokus – dwójkę przyjaciół, którzy razem uczą się w Szkole Bajkonologii. Przed nimi dwie niesamowite, a zarazem niebezpieczne misje. Wyrusz z Hokusem do Krainy Chmur, by odnaleźć i ocalić zaginioną Dorotkę. A...
PREMIERA CZERWIEC 2024
W pudełku z grą będzie dodatkowa karta promocyjna „Rewolta na Arrakis”.
Niezależna kontynuacja kultowej gry strategicznej !
Po zdradzeniu i zniszczeniu rodu Atrydów Imperator ponownie...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Zaginione Miasta
Przygodowa gra rodzinna. Warto pozwolić by na co dzień rozbiegana rodzinka zagrała w karty i odnalaz...