PREMIERA IV KWARTAŁ 2023
Kości nigdy nie jest zbyt wiele!
Too Many Bones przybywa uzbrojona po zęby i impetem wyważa drzwi do nowego gatunku gier: dice-builder RPG. Ta gra zbiera wszystko, co wiesz o rzucaniu kośćmi, i odwraca do góry ...
PREMIERA CZERWIEC 2024
W pudełku z grą będzie dodatkowa karta promocyjna „Rewolta na Arrakis”.
Niezależna kontynuacja kultowej gry strategicznej !
Po zdradzeniu i zniszczeniu rodu Atrydów Imperator ponownie...
Przez tysiąc lat, wraz z innymi bogami rządziliście krainą Eldranir, światem pełnym niewykorzystanego potencjału, zamieszkanym przez rozproszoneklany śmiertelników. Bez względu na to, co o nich myślisz, są ci potrzebni, gdyż ich wiara jest źr&...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Munchkin (edycja polska)
bardzo ciekawa, może nam zająć czas na ładnych kilkanaście godzin, wciąga :) Można zagrać w zimne wi...