Istnieje pewna wiedza na temat świata i wszechświata, o której większość nigdy nie powinna się dowiedzieć…
- H. P. Lovecraft dla Hazel Heald, "Z bezmiaru eonów"
Równolegle z naszym wymiarem istnieje także wie...
Chcesz zagrać w grę?
Gracze rozpoczynają grę z 5 kartami i wybierają numer na każdej karcie, którego użyją do blefowania i wygrania rundy. Podczas rundy, każdy gracz musi albo złożyć ofertę określającą, ile określonej kości, jego zdaniem, jes...
Premiera 09.05.2024
Resutoran to pierwsze rozszerzenie do Bitoku, zaawansowanej gry euro autorów i.in. Tekhenu, Tawantinsuyu czy Anachrony. Rozszerzenie obejmuje 3 różne moduły: Gawędy, Kodamy i Festyn. Gracze wprowadzają je do gr...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Colt Express: Konie i dyliżans
Bardzo lubię tematykę westernową, ta gra wprowadza właśnie taki nastrój za co ma u mnie wielkiego pl...