Premiera: 10 kwietnia 2024 r.W życiu nie ma nic za darmo! Wyobraź sobie, że od teraz możesz przesyłać myśli bezpośrednio do umysłów innych ludzi, ale w zamian nie możesz zginać kolan i łokci. Przyjmujesz wyzwanie? A co Twoim zdaniem wybraliby ...
PREMIERA IV KWARTAŁ 2023
Kości nigdy nie jest zbyt wiele!
Too Many Bones przybywa uzbrojona po zęby i impetem wyważa drzwi do nowego gatunku gier: dice-builder RPG. Ta gra zbiera wszystko, co wiesz o rzucaniu kośćmi, i odwraca do góry ...
Na Dzikim Zachodzie plotki roznoszą się daleko; plotki o imponujących przygodach i opowieści snute o zachodzie słońca. O bohaterach, oszustach i miejscach ukrytych na pustyni.
BANG! Legendy to rozszerzenie, które pozwala wcielić się w...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Red7 (edycja polska)
Gra ma w sobie niesamowity potencjał i gwarantuje bardzo dużą regrywalność. Dodatkowym atutem są mał...